PoMesku.org.pl

Aby móc wypowiadać się na forum należy założyć konto. Jest to w pełni bezpłatne. Dołącz do naszej społeczności już dziś.

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy może źle spać w nocy, budząc się z uczuciem niedostatecznego odpoczynku i świeżości. Dla większości problem ten jest przejściowym, spowodowanym najczęściej stresem. Kiedy jednak problemy ze snem trwają dłużej, kiedy czujemy, że nie przynosi on wypoczynku, należy się zastanowić nad głębszymi powodami. Zdarzają Wam się bezsenne noce? Jak sobie z tym radzicie? Czy zlecacie stonowanie środków nasennych ogólnie dostępnych, czy lepiej tych na receptę przepisanych przez lekarza? A może macie swoje wypróbowane, domowe sposoby na radzenie sobie z bezdennością?

Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Intensywny wysiłek fizyczny kilka godzin przed snem. Zbilansowana dieta z uwzględnieniem podaży magnezu, ew. suplementacja tym właśnie mikroelementem. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami ale chciałbym dorzucić jeszcze, że jeśli zaczniej to robić (co koledzy powyżej napisali) i dalej nie będzie poprawy - wówczas na bank powinieneś iść do lekarza. Niestety nie znam żadnych skutecznych domowych sposobów na sen oprócz zalania się w trupa ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, jednak jest jeszcze coś takiego jak stress, którego w dzisiejszych czasach uniknąć nie sposób. Cenne to uwagi i na pewno przydadzą się wszystkim zainteresowanym. Myślę, że niemniej ważna jest higiena snu. A więc to co powszechnie wiadomo a czego niestety powszechnie się tego nie przestrzega. A więc kładzenie się mniej więcej o jednakowej godzinie, wietrzenie sypialni, wyciszenie organizmu przed snem. Często właśnie natłok myśli powoduje, że godziny uciekają a my ciągle nie śpimy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kilka zasad zdrowego snu:

-nie jeść na kilka godzin przed snem(i raczej lekkie kolacje) jeśli organizm trawi podczas snu to raczej pracuje niż odpoczywa, co więcej nie pomaga mu wtedy grawitacja.

-po drugie przejść się, pooddychać, przewietrzyć sypialnię - dotleniony mózg działa sprawniej i łatwiej się włączy.

-osobiście ma też wrażenie, że dobrze jest zadbać o to aby kładzenie się było "estetyczne", umyć się, pościelić łóżko, nie iść spać w starych gaciach i zapoconym t-shircie. Jeśli czujesz się świeżo kładąc się spać sen również będzie przyjemny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Po za tym często leżymy w łóżku przekręcając się z boku czekając na sen. Nie bardziej błędnego. Wstaję wtedy i próbuję się czymś zająć (poza tv i komputerem oczywiście) do momentu kiedy naprawdę poczuję się znużony. Przeważnie coś czytam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bezsenność jest wywołana stresem lub złym odżywianiem się - jakieś dolegliwości gastryczne.

Nie przejmowałbym się bezsennością od czasu do czasu, ale jest jest to zjawisko chroniczne zrobiłbym pełną diagnostykę - morfologia, a nawet

badanie serca. Chodzi o to, że ten rodzaj bezsenności jest objawem innej ukrytej poważnej choroby lub zaburzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może ale nie musi być objawem choroby. Często wystarczy zmienić tryb życia i higienę snu. Oczywiście przy długiej bezsenności wizyta u lekarza jest jak najbardziej wskazana choćby tylko po to, aby wykluczyć podejrzenia o inne dolegliwości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Istnieje wiele czynników, które przeszkadzają w zasypianiu. Przede wszystkim myślenie i próby rozwiązania problemów tuż przed zaśnięciem, gdy leży się już w łóżku. Przed snem wskazana jest raczej bezmyślność – oczyszczenie umysłu. Oczywiście nie jest to takie proste, niemniej należy próbować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
... myślenie i próby rozwiązania problemów tuż przed zaśnięciem...

Dokładnie tak:) Jak głowa spokoja, brak większych problemów to łatwiej się zasypia i dobrze wysypia.

A jest takie stare ludowe powiedzenie: "Rób w dzień tak, abyś w nocy dobrze spał".

Innymi słowy nie pakuj się w kłopoty, bo będziesz nie tylko miał kłopoty ale również dodatkowe niedogodności, m.in. kłopoty ze snem i ogólnie ze zdrowiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się