PoMesku.org.pl

Zarejestruj się, aby móc brać udział w dyskusji. Uwaga, każdy spam linkowy jest traktowany banem na adres IP, a każdy wątek z linkiem WYMAGA akceptacji moderatora.

Andrewandrzej

Niesatysfakconująca pensja, jedna podwyżka

Rekomendowane odpowiedzi

Pracuję jako kurier w jednej z firm mających magazyn w Gdańsku. Sytuacja wyglądała tak, że była to moja pierwsza taka ,,prawdziwa" praca po technikum, po wcześniejszych typowo wakacyjnych pracach za najniższe krajowe kwota 2000zł na rękę wydawała mi się być okey. Na samym początku szef postawił sprawę, jasno, że u niego zarabia się od 2-2,5tys. Myślałem, że chodzi o zasadę masz dużo paczek przez cały miesiąc =>więcej wypłaty i analogicznie w drugim przypadku. Jednak okazało się, że są to po prostu stałe pensję. Po pierwszych miesiącach pracy zdałem sobie sprawę, że moje wynagrodzenie nie jest adekwatne do pracy, która wykonuję(odpowiedzialność za auto, za paczki, za pieniądze), do tego praca czasami po 10h, nawet momentami więcej. Nie do końca, wiedziałem czy chcę pracować dalej, szukałem innej pracy, jednak postanowiłem zostać. W między czasie inny podwykonawca zatrudnił nowego pracownika, chwilę pogadaliśmy i okazało się, że chłopak na start dostał o 200zł, więcej niż ja wówczas zarabiałem. Także, szybka rozmowa z szefem, że po prostu, jeśli przychodzą do innych nowi pracownicy i oni mają na start więcej niż pracownik z jakimś już stażem pracy, to jest to nieporozumienie. I stwierdziłem, że za te pieniądze, które zarabiam to nie wiem czy mam zamiar dalej pracować. Zbliżał się dla szefa czas żniw, święta, wiedział, że moje odejście dużo by namieszało, może też uznał, że zasługuję na więcej i udało się wywalczyć te dodatkowe 200zł. Także powiedzmy, na jakiś czas mnie to uspokoiło. Wówczas nadszedł następny etap, a tak zacząłem już bardzo dobrze żyć z kolegami kurierami z innych firm i podczas luźnym rozmów, jakoś zawsze temat sprowadzał się o kasę. I tak wyszło, że znowu zarabiam mniej niż koledzy z innyc