PoMesku.org.pl

Zarejestruj się, aby móc brać udział w dyskusji. Uwaga, każdy spam linkowy jest traktowany banem na adres IP, a każdy wątek z linkiem WYMAGA akceptacji moderatora.

Marcin91

Rejestracja anglika krok po kroku

Rekomendowane odpowiedzi

Rejestracja anglika krok po kroku

 

Krok 1. Zakup samochodu
Pierwszym krokiem jest zakup samochodu z kierownicą po prawej stronie. Auto można kupić bezpośrednio z Wielkiej Brytanii lub kupując od osoby na naszym krajowym rynku.
Każdy samochód z UK możemy sprawdzić za pomocą https://www.gov.uk/check-mot-history. Wystarczy do tego angielski numer rejestracyjny samochodu. Sprawdzimy dzięki temu aktualny przebieg w danym roku oraz co w pojeździe jest niesprawne.

 

Krok 2. Akcyza i tłumaczenie
Gdy zakupimy auto bezpośrednio z Anglii mamy 14 dni po przekroczeniu polskiej granicy na złożenie deklaracji w urzędzie celnym. W tym wypadku radzę poszukać biuro (zwykle blisko urzędu celnego/skarbowego), które złoży i wypełni tą deklarację za nas. Należy pamiętać, że akcyza jest wyliczana wedle wartości katalogowej danego samochodu i wynosi 3,1% dla samochodów poniżej 2000 cm3, a 18,6% dla aut z pojemnością większą niż 2000cm3.
Za złożenie deklaracji zapłacimy w granicach 30-50 złotych.  Po złożeniu deklaracji mamy 30 dni na zapłatę akcyzy.
Tłumaczenie dokumentu V5C to koszt w granicach 50 zł -100 zł.
Uwaga, kupując anglika z polskiego rynku od pośrednika nie opłacamy akcyzy. Podatek ten musi zapłacić pośrednik.

 

Krok 3. Przegląd
Gdy już mamy przetłumaczony dowód rejestracyjny możemy udać się do stacji diagnostycznej na wykonanie przeglądu uprawniającego do rejestracji. Należy pamiętać o wymianie świateł na wersje europejską, skalowaniu prędkościomierza w kilometrach na godzinę oraz o światle przeciwmgielnym z lewej strony. Uwaga w niektórych przypadkach wymagana jest wymiana lusterka lewego, gdyż jest po prostu mniejsze. Koszt przeglądu w granicach 150 złotych.

 

Krok 4. Rejestracja w urzędzie
Ostatnim krokiem będzie rejestracja w urzędzie. Tutaj zapłacimy około 200 złotych. W przypadku zakupu anglika rzadkością jest umowa kupna sprzedaży. W wypadku gdy brak tej umowy w wydziale komunikacji należy złożyć deklarację, że jesteśmy właścicielem samochodu pod groźbą pozbawienia wolności. Po udanej rejestracji otrzymujemy dwie tablice, naklejkę oraz miękki dowód rejestracyjny. Przy odbiorze twardego dowodu rejestracyjnego urząd komunikacji poprosi o potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego.

 

Jak widać rejestracja nie jest taka trudna. Owszem jest to trochę zmarnowanego czasu i bieganie od urzędu do urzędu, jednak moim zdaniem jest to gra warta świeczki. W moim przypadku nie wykonywałem przekładki. Jeżdżę autem z kierownicą po prawej stronie. Nie mam żadnego problemu z widocznością dzięki zastosowaniu kamery cofania przymocowanej do lewego lusterka.

 

https://pomesku.blog/rejestracja-anglika/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam może ile wyniósł mnie koszt podczas rejestracji w 2017 roku:
Zakup samochodu 1500 funtów - BMW 320 2006 rok
Złożenie deklaracji akcyzowej 30 zł
Podatek akcyzowy 380 zł

Tłumaczenie V5C 60 zł
Przegląd 150 zł

Lampy przednie 1100 zł

Rejestracja 200 złotych

 

Całość kosztów 1900 złotych + 7500 zł samochód. Razem 9400 zł za pewny samochód z 2006 roku z udokumentowanym przebiegiem 150 tysięcy i bardzo dobrym stanem technicznym.

 

Może komuś się przyda.

 


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Szwagier napisał:

Będziesz jeździł angolem u nas ?

Jasne, śmigam po całej Polsce. Zero problemów. Wszystko widzisz gdy nie wyprzedasz tira. Ale do tego mam kamerę zamontowaną na wysokości lusterka lewego i widzisz wszystko. Ja nie jestem jakimś wariatem drogowym dla którego lewy pas to praktycznie służący do normalnej jazdy. 

Anglik ma swoje plusy i minusy, ja jednak wyłapuje dużo plusów. Ja mam kupować scrap za 10 tysięcy złotych to wolę za tą cenę jeździć pewnym samochodem. Przekładka do mojego modelu też nie jest jakaś droga z 3 tysiące i masz kierownice po lewej.

 

Ubezpieczenie 1300 zł na rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sąsiedzi mają angola, ale przyjechali po kilku latach pracy całkiem fajnym autem i podejrzewam gdyby sprzedali to by za dużo nie wzięli i mało co ciekawego by kupili, przekładka pewnie kupa kasy a tak mają fajne auto. 

Pewnie można się przyzwyczaić ja jechałem tylko raz angolem i to jeszcze po autostradzie więc zbyt dużej różnicy nie było, choć wiadomo była ale jedziesz tylko prosto przed siebie i tyle. To jakie ogólnie plusy w jeździe ngolem u nas widzisz ? 

A co do samej BMW to ta zielona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jasne że widzę. Lepsza widoczność pieszych, którzy o tej porze chodzą bardzo często bez kamizelek. Stan techniczny auta, łatwiej manewrować przy o omijaniu dziur, bo przeważnie są z prawej strony przy poboczach. 

 

Kwestia przyzwyczajenia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin91 tez jestem przed zarejestrowaniem anglika i tez bmw tyle ze 320i. Pytanko nie musiales zmieniac lusterek wlasnie ? Nic nie krzyczeli na przegladzie?

A lampy jakie miales zwykle halogeny czy xenony ? I kupowalem uzywane i robiles przekladke czy korzystales z jakiejs firmy ktora wymienia srodki na europejskie w lampach?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, anonim666 napisał:

Marcin91 tez jestem przed zarejestrowaniem anglika i tez bmw tyle ze 320i. Pytanko nie musiales zmieniac lusterek wlasnie ? Nic nie krzyczeli na przegladzie?

A lampy jakie miales zwykle halogeny czy xenony ? I kupowalem uzywane i robiles przekladke czy korzystales z jakiejs firmy ktora wymienia srodki na europejskie w lampach?

 

Z gory dzieki za odpowiedz

 

Pozdrawiam

 

Cześć.

Ja robiąc przegląd byłem w dwóch miejscach. W pierwszym stary pan po 60 upierał się, że muszę wymienić lusterka. Na nic moje tłumaczenia, że gdybym założył europejskie lusterka nic bym nie widział z prawego siedzenia. Pojechałem w inne miejsce i wszystko ok. Jak masz mniejsze lewe to musiałbyś zmieniać, jednak BMW ma obydwa takie same, więc nie ma takiej potrzeby. Lampy miałem zwykłe halogenowe, kupiłem nowe zamienniki nowe. Ogólnie lampy to towar trudny do znalezienia (mam na myśli wersje europejską).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki

 

Tzn mozna zaczac przeglad i jak cos wyjdzie nie tak zmienic stacje?

Czy po prostu podjechales i zanim zaczal si eprzeglad spytales czy wszystko jest ok z anglikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Metiu napisał:

Dla mnie powinno być zabronione rejestracja Angelika bez przeróbki.

A dlaczego? Jeżeli ktoś nie łamie przepisów, jeździ w zgodzie z prawem to o co chodzi? Po dużych miastach jak Poznań jazda nie sprawia mi problemu.. A dodam, że mój samochód jest w 100% pewny. Wole angliki w normalnym stanie aniżeli niektóre auta na polskich drogach, które powinny znajdować się na złomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

@Marcin91 słyszałem tylko dwa argumenty za przmusową przeróbką:

 

1. Prawo jazdy w PL wydaje się jednak na samochodach tradycyjnych a nie anglikach. Więc nie mamy kontroli czy ktoś kto jeździ nim naprawde umie nim jeździć. Czy po prostu nabył dla szpanu/jakieś bzika

2. Dla wieli kierowców na polskich drogach działa do dekoncentrująco i może wywołać dezorientację.

 

Może o to chodziło @Metiu?

 

A tak swoją drogą to jak byleś na wyspach to można tam jeździć naszymi normalnie czy robią problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, nikt nie robi problemu. Nawet niektóre nowe są sprzedawane z kierownicą po lewej stronie, bo dany model nie posiada wersji z kierownicą po prawej. 

Wiadome jest że jak podejmiesz stałą pracę w UK powinieneś posiadać samochód zarejestrowany w UK. Dlaczego tak? Bo podatek drogowy mają płatny osobno, a nie tak jak u nas wliczony w opłatę za paliwo. 

 

Co zaobserwowałem jezdzac anglikiem ?W okresie zimowym łatwiej jest wyłapać pieszego lub rowerzystę bez swiatel. Niestety w małych miejscowościach tacy dalej się zdarzają. Kierowanie takim samochodem to kwestia praktyki, jeżdżę raz z kierownicą po prawej a później siadam do tego z kierownicą po lewej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się